tisdag 16 april 2013

Babyfilt i Drops Alpaca

På påskdagen kom hon till oss - Lillbus visade sig vara en ljuvlig och perfekt lillasyster!

Vi myser och tar det precis så lugnt som vi ska den här första tiden. Ofta är lillan insvept i den fina babyfilten jag gjorde till henne då hon låg i magen.
Jag använde det här mönstret från Drops som är lättvirkad och snabbvirkad. Dubbelt garn och virknål nummer 5.
Perfekt att använda upp lite garnrester i olika färger också. Först tyckte jag att det kanske blev för många olika färger men nu älskar jag hur den blev!


12 kommentarer:

  1. Jättefin filt och så så sött litet knyte! Grattis!

    SvaraRadera
  2. Väldigt fina båda två :) grattis :)

    SvaraRadera
  3. Jättefin filt och ännu finare bebis :-) grattis!!

    SvaraRadera
  4. Mysigt! Fin filt med finare bebis.

    SvaraRadera
  5. Grattis till den lilla tjejen!
    Jättefin filt! Den virkade jag till min brorsdotter när hon fyllde 2 år.
    Gillar mönstret.

    SvaraRadera
  6. Stort grattis! Vad hon är näpen! Och varmt och gott har hon det ju i sin fina filt...

    Ha en härlig första tid!

    Mvh Maja

    SvaraRadera
  7. Stort grattis till er tillökning!!!

    SvaraRadera
  8. Vilken fin filt och superfin bebis! Grattis till hela familjen!

    SvaraRadera
  9. Hej på er godingar! Här kommer en länk till en fin kudde som jag hittade på någon annans blogg.
    http://ianyckelpiga.blogspot.se/2011/01/monster-till-prickig-kudde.html
    Kram Katt

    SvaraRadera
  10. Grattis, vilken fining!
    Jag gjorde samma filt till min son när han föddes, och den blev en favorit trots att jag inte gillade färgerna jag valt alls. Den är precis lagom tjock, med lagom mycket hål för att man inte ska få kvävningsrisknoja.

    SvaraRadera
  11. Tack alla, det är jättefint att vara mamma till två små underverk nu :)
    Katt: åh den där kudden från den där bloggen minns jag väldigt väl, hade glömt den men jag följde den bloggen länge innan hon slutade blogga. Kanske ska göra den nån gång den är så himla fin!!!!

    SvaraRadera
  12. Grattis! Och vilken söt filt hon ligger under :)

    SvaraRadera