tisdag 11 juni 2013

Färdigt och halvfärdigt

Tisdag och symöte hos Husmorsskolan.

Matchande klänningar till storasyster och dockan! Hon ville verkligen inte stå modell så bilderna kunde blivit bättre - dockan fick inte heller stå modell. Men hon har haft den på sig efter detta och verkar nöjd :) Tyget är en loppisfyndad duk. Den väldigt fina snedremsan med körsbär på har jag köpt i Majas manufaktur


Förutom klänningarna har jag jobbat med ett lapptäcke till lillasyster. Storas var färdigt när hon var kanske nästan 2 år gammal så ur det perspektivet så går detta jättebra. Jag har ett lapptäcke som min mamma sydde när jag var bebis och som följt med mig genom livet och jag  vill ge mina flickor samma chans till minnen i form av ett litet täcke. Det ska göras lite mer quilt och så kantas runt om förståts.


3 kommentarer:

  1. Vilket vackert lapptäcke. Är säker på att mottagaren kommer att älska det.

    SvaraRadera
  2. Duktyget passar ju utmärkt till sommarklänning. Jättefina.

    SvaraRadera
  3. Roligt med ett så fint minne hela livet. Härligt med ett pysselrum! Vi bor i villa med rummen räcker inte till trots det. Har tre sovrum och om ett tag behöver sonen också eget så då blir det att stycka av vardagsrummet.

    SvaraRadera