tisdag 3 december 2013

Snowcap

Efter förra veckans symöte fastnade jag för mössan Fairy snowcap inne på Eddys blogg.

Jag var tvungen att köpa mönstersamlingen The great oddments knitdown på Ravelry (där jag är med under namnet almali) även om jag inte hinner eller vill göra resten av utmaningen, det får man väl se senare.
Bara mössmönstret var värt slanten tycker jag. Och något av övriga mönster lär ju också vara väldigt fint med tanke på att hon designade denna mössa.

Ner i restlådan dök jag och hittade lite Drops Nepal som blev över från dotterns kofta med löv. Satte igång och den är lättstickad precis som Eddy sa. Bara ett par varv kvar och sen ska jag lära mig den nya avmaskningen .... och så pompom förståts :)
Detta är rätt trist färg på mössa förståts, men jag hade kul. Bra basmössa. Kanske blir julklapp??
Kommer säkert vilja göra den igen i lite mer drag i färgen.


1 kommentar:

  1. Det är det här jag gillar allra mest med syföreningen; hur vi inspireras av varandra och ger oss på nya saker som vi kanske aldrig hade testat annars. :-)

    SvaraRadera