tisdag 26 april 2011

Symöte - husmorskunskap på en tvättpåse

Jag har tillbringat en underbar påsk i Skanör, med långa promenader, god mat och umgänge. Det har inte blivit alls mycket handarbete men jag hade med mig mina rutor och har gjort ett par stycken. Fågelbroderiet har också kommit lite längre.

Min dotter har lekt så bra med sin mormor och det är fint att se. De träffas ju inte så ofta.
Jag saknar själv min underbara mormor så otroligt mycket. Påminns när jag lagar mat och bakar och gör annat som hon lärt mig. Det är nu 8 år sedan hon gick bort.
Har bott i hennes rum i huset under vistelsen, det är inte längre som på hennes tid - förutom tapeterna - men på en krok hänger också den här tvättpåsen fortfarande kvar. Den är tryckt med olika tips på fläckborttagning. Känns lite kul att visa den!


2 kommentarer:

  1. Väldigt fin tvättpåse. Så fantastiskt med fina minnen från människor man älskar!

    SvaraRadera
  2. Jättefin tvättpåse! Visst är det härligt med minnen. Tänk, jag har en burköppnare som jag fick av min mormor när jag var 13 år (gissa om jag INTE uppskattade den då) Varje gång jag använder den tänker jag på henne!

    SvaraRadera