tisdag 14 juni 2011

Symöte - repa upp och göra nytt

Jag har häromdagen fattat ett beslut.
Den här tröjan funkar inte för mig att sticka just nu... Det är för pilligt och går för långsamt. Känner också att jag nog kanske inte blir så nöjd med skärningen på själva tröjan och jag har inte lust att göra om mönstret också utöver all tid det tar mig att sticka på nr 3.
Det underbara garnet Babyalpaca Silk från DROPS ska därför få bli till den här tröjan:
Har spanat på mönstret så länge och det är stickor nr 5 förutom på oket så det ska gå lite fortare. :)
Mönstret är ju också släkt med Majas påsk-kofta!

Visst är det oftast inte resultatet som är själva grejen med handarbetet men ibland vill man ha just resultat! Och nånting bärbart ut av det.

Övrigt under veckan har bara varit smågrejer. Det har inte funnits mycket tid för handarbete. Däremot så fann jag en klänning i butik till 50% av ord. priset - som plåster på såren efter det misslyckade sömnadsprojektet förrförra veckan. Så nu behöver jag inte fundera över festkläderna längre...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar